Home Blog Aan het woord: Jim Ruijl

Aan het woord: Jim Ruijl

De eerste maand op je nieuwe werk is altijd even wennen. Je ontmoet nieuwe collega’s, leert veel nieuwe dingen en doet je best om de leukste grap aan de lunchtafel te maken. Maar hoe is het om te beginnen als nieuwe ‘Pitter’? Wij vroegen het aan onze nieuwste collega Jim Ruijl. Jim is in augustus 2018 bij ons gestart als Service & Support Assistant. In deze blog vertelt hij hoe hij bij ons terecht is gekomen, wat zijn hobby’s zijn en tenslotte hoe hij terugkijkt op zijn eerste maand als medewerker van Payingit.

 

Jim, jij bent onze nieuwste Service & Support Assistant. Waar houd jij je mee bezig in deze functie?

Dat klopt, ik ben de nieuwste aanwinst op de ‘SenS-afdeling’! Binnen deze functie houd ik mij bezig met het inschrijven van nieuwe medewerkers, het controleren van hun gegevens, het verwerken van de gegevens van nieuwe inleners, het opstellen van arbeidscontracten en last but not least: het verlonen van medewerkers.

Wat heb je hiervoor allemaal voor werk gedaan?

Mijn vorige werkgever was Coolblue. Bij Coolblue werkte ik op de serviceafdeling. Hier zorgde ik ervoor dat klachten correct verwerkt werden, problemen werden opgelost, mijn collega’s wisten wat zij moesten doen en processen werden verbeterd. Voor mijn periode bij Coolblue heb ik voornamelijk in de horeca gewerkt. Doordat ik in de horeca altijd in contact was met mensen, kwam ik erachter dat het bij mij past om mensen te helpen. Ik vind het fantastisch om mensen te helpen door samen naar een oplossing voor problemen te zoeken.

Hoe ben je bij Payingit terecht gekomen?

Doordat ik op zoek was naar een uitdagende functie in een andere sector! Wel was het voor mij belangrijk dat dit een dienstverlenende functie was. Aan de hand van deze criteria ben ik gaan zoeken, en via een vacaturebank kwam ik de vacature van Payingit tegen. De vacaturetekst sprak mij enorm aan waardoor ik ben gaan solliciteren. Vervolgens heb ik geluk gehad, want ik ben terecht gekomen in een heel leuk team!

Wat doe je allemaal in je vrije tijd?

Een heleboel! Ik trap graag een balletje met vrienden en oud-collega’s. Ook besteed ik veel tijd aan mijn familie, en doe ik in het weekend meestal wat leuks met mijn vriendin.

Hoe verloopt je gemiddelde dag bij Payingit tot nu toe?

Als ik binnenkom neem ik eerst een goede bak koffie. Vervolgens begin ik achter mijn bureau met het controleren van inschrijvingen en plaatsingen. Daarna ga ik door met het verwerken van vragen die we via de mail van relaties en medewerkers hebben binnengekregen. In de middag ben ik meestal bezig met de verloningen.

Hoe kijk je terug op de eerste weken?

Ik ben met open armen ontvangen! Toen ik binnenkwam op de eerste dag was mijn hele bureau versierd en lag er een leuke kaart waar iedereen iets opgeschreven had. Hierdoor voelde ik mij snel op mijn plek. Ik krijg genoeg begeleiding waardoor ik  qua werkzaamheden snel mijn draai aan het vinden ben. Ik kijk dus met een goed gevoel terug op de eerste weken!

Heb je dromen die je nog wilt waarmaken?

Op korte termijn wil ik graag met mijn vriendin mijn familie bezoeken in Indonesië. De laatste keer dat ik daar ben geweest was ik namelijk 3, dus het wordt weer tijd. Daarnaast wil ik mijn vriendin graag helpen met het opzetten van haar eigen bedrijfje. Het lijkt mij leuk als dit in de toekomst succesvol wordt en slaagt.

Hoe ga jij Payingit helpen om het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland te worden?

Vanuit mijn functie is het van belang dat onze relaties snel en correct antwoord op hun vragen krijgen. Ik vind het goed om altijd persoonlijk contact te houden, en te weten wat er speelt.

Tenslotte: hoe zou jij iemand overtuigen om bij Payingit te komen werken?

Door te vertellen over het superleuke en gezellige team! Er hangt een goede werksfeer, en we hebben een heel mooi kantoor. Meer hoef ik niet te zeggen toch?

Heb je een vraag?

Laat je gegevens achter en dan bel ik je binnen 1 dag terug!

020-2252510 Neem contact op Maak direct een afspraak