Home Blog Cees Maat over onze visie op klantvriendelijkheid

Cees Maat over onze visie op klantvriendelijkheid

PayingIT heeft zichzelf een heel duidelijk doel gesteld, namelijk: het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland worden. Feitelijk willen wij het CoolBlue van de payroll worden. Maar waarom noemen we het eigenlijk nog een klant? Wij willen het “people friendliest” bedrijf van Nederland zijn.

 

Want bij payroll denk je waarschijnlijk niet meteen aan klantvriendelijkheid, laat staan aan “people friendly”. Eerder aan administratie en saaie software. Wij denken daar anders over. Wij zijn namelijk van mening dat hoe saai die loonstrook en dat arbeidscontract ook zijn, wij er iets beters en leukers van kunnen maken. Daarom geef ik je graag een kijkje achter de schermen. In deze blog ga ik in op, wat voor ons, het oude- en nieuwe payrollen is en laat ik je zien hoe wij denken over vijf jaar het people friendliest payrollbedrijf van Nederland te zijn.

Het oude payroll

Het oude payroll, zoals wij het graag noemen, is koud en kil. Payrollbedrijven zeggen vaak dat hun bedrijf gevormd wordt door de uitstekende technologie. Binnen de bedrijven moet alles zo efficiënt mogelijk met software geregeld worden. Het idee is dat alles zo goed geautomatiseerd is, dat de klant het payrollbedrijf eigenlijk niet hoeft te spreken. De servicedesk van het payrollbedrijf heeft liever niet te veel contact met de uitzendkrachten en de inleners. Het contact dat er is, is vaak per mail zonder enige persoonlijke touch. Waarom kunnen bijvoorbeeld mailtjes niet leuker en vriendelijker zijn? Dus, in plaats van “Beste uitzendkracht, hier is je loon”, “Beste Jan, goed gewerkt deze maand. Geniet van je loon!” Dat is dé richting die wij op willen. Een saaie dienstverlening leuker maken door middel van een knipoog.

Het nieuwe payroll

De manier waar wij het op doen, noemen we voor het gemak even het nieuwe payroll. Voor ons betekent dit een stapje extra zetten voor relaties. Een gezicht bij degene die zegt ‘vanaf nu zijn wij jouw werkgever’. Dit allemaal om het prettiger leesbaar te maken voor de relatie.

 

Of wat dacht je van een arbeidscontract geschreven in een taal die iedereen begrijpt? Met een naam bovenaan het contract in plaats van de uitzendkracht. En een eerlijk verhaal neerzetten in een contract wat verder gaat dan alleen de 10 geboden van wat wel en niet mag. Vooral alles wat een “uitzendkracht” moet en verplicht is stoot ons tegen de borst.

 

Natuurlijk heb je rechten en ook plichten als uitzendkracht. En die moeten goed verwoord worden. Maar moet dat op de manier zoals we al 200 jaar contracten maken: hard, kil en super zakelijk? Of kan dat beter? Wij denken dat het beter kan, veel beter!

People friendly gaat over meer

Met people friendly bedoelen we eigenlijk dat alles wat we doen over mensen gaat. Onze klanten, onze collega’s op kantoor en natuurlijk de uitzendkrachten. Allemaal belangrijk voor ons bedrijf en allemaal mensen. Dus waarom niet gewoon echt vriendelijk zijn, voor iedereen.

 

Soms geven we ook wat terug. Een goed voorbeeld is het idee van onze accountmanager Alexander. Hij stelde een pakket Tony Chocolonely repen samen als verrassing voor een jarige klant en bracht deze persoonlijk langs. Het mooie van people friendly zijn is dat het ook terug komt. Zo kregen wij laatst als dank voor onze diensten een Merci pakketje van onze relatie SecurityXpert.

 

Om people friendly te zijn moeten we extra ons best doen maar het maakt het wel voor iedereen prettiger. Wij geloven daarom dat dit de toekomst is. En we zullen het in de toekomst ook blijven doen. Het people friendliest payroll bedrijf zijn we nu nog niet, maar we werken wel heel hard om dit te verwezenlijken. Elke dag een stapje in de goede richting.

 

Extra inspanning is the key to success

Ook bij PayingIT is onze software een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. Maar in tegenstelling tot de concurrent is dit voor ons het middel om meer tijd over te houden voor persoonlijke aandacht. In mijn ideale wereld hebben onze klanten geen problemen, maar spreken we hem/haar wel. Waarom? Omdat mensen daar happy van worden en fun hebben in wat ze doen. Uiteindelijk heeft dit tot het gevolg dat medewerkers productiever zijn dan wanneer ze niet happy zijn en geen moeite hebben.

 

Natuurlijk kost het meer moeite, maar dat is waar klantvriendelijkheid voor staat. Die extra inspanning. Het meest klantvriendelijke bedrijf ben je niet morgen, maar het begint met het vandaag te zeggen en iedere dag een klein beetje vriendelijker, leuker en beter te zijn dan de dag ervoor.

Heb je een vraag?

Laat je gegevens achter en dan bel ik je binnen 1 dag terug!

020-2252510 Neem contact op Maak direct een afspraak