De meertalige servicedesk van Payingit
Met trots willen wij van Payingit een recente aanwinst binnen onze teams aan je voorleggen. Wij zijn namelijk hard aan het werk om een zo uitgebreid mogelijke meertalige servicedesk voor al onze klanten en hun werknemers samen te stellen. Op dit moment spreken onze servicedeskmedewerkers al vloeiend Nederlands, Engels en Spaans. Het plan is om deze talen nog veel verder uit te breiden. In deze blog lees je het algemene verhaal achter onze meertalige servicedesk. Je komt erachter wat dit precies inhoudt, waarom Payingit hiervoor gekozen heeft en wat deze aanwinst voor onze klanten en hun medewerkers te betekenen heeft.
Wat houdt een meertalige servicedesk precies in?
Ben je nog niet bekend met onze diensten? Dan leggen wij je graag uit waar Payingit je bij kan ondersteunen en welke diensten je onder andere van ons kunt verwachten. Allereerst is het goed om te weten dat Payingit een HR-partij is, wij nemen een deel van of het gehele werkgeverschap bij je uit handen. Je bent werkgever op het moment dat je medewerkers in dienst neemt. Doordat werkgeverschap best ingewikkeld kan zijn, bieden wij je graag de kans om deze taak aan ons uit handen te geven. Hoe meer je onderneming groeit, hoe meer werknemers je in dienst neemt en hoe lastiger de puzzel rondom goed werkgeverschap wordt. Bij Payingit geloven wij er sterk in dat iedere organisatie een goede werkgever kan zijn en al helemaal met onze hulp, steun en advies.
Bij Payingit geloven wij in de kracht van maatwerk, wij kijken het liefst naar een manier van werken die perfect bij jou, je werknemers en je onderneming past. De meervoudige servicedesk is één van deze maatwerk oplossingen. Onze meertalige servicedesk is speciaal ingericht voor ondernemers die met niet-Nederlandse werknemers werken. Onze meertalige servicedesk wordt bemand door medewerkers die meerdere talen spreken. Verder worden documenten zoals arbeidscontracten, huisregels, loonstroken en nog veel meer in de talen die wij aanbieden verstrekt. Dit maakt het voor je niet-Nederlandse werknemers een stuk makkelijker om door het aanmeldingsproces heen te komen.
Waarom hebben wij voor een meertalige servicedesk gekozen?
De missie van Payingit is om in 2025 meer dan 50.000 levens op een positieve manier te beïnvloeden. Dit doen wij door zowel jou als ondernemer en je team wegwijs te maken in werkgever- en werknemer schap. Wij bieden alle betrokkenen de juiste kennis, waardoor je ons als sparringpartner, vraagbaken en informatiepunt over specialistische ervaring in de HR- en flexbranche kunt inzetten. Verder werken wij bij Payingit samen met een ervaren, energiek en positief ingesteld team, waarmee wij graag een extra stap voor je zetten met betrekking tot persoonlijke service. Hoe meer ondernemers en werknemers wij kunnen ondersteunen, hoe dichter wij bij ons ultieme doel komen. Om ook de internationale werknemers te woord te kunnen staan, hebben wij voor de toevoeging van de meertalige servicedesk gekozen.
Een voorbeeld uit de praktijk
Een voorbeeld van de toegevoegde waarde van de meertalige servicedesk is de volgende casus van één van onze klanten. Wij werken samen met een grote fruitsap multinational met het moederbedrijf in Spanje, maar een productlocatie in Nederland. In dit Nederlands-Spaanse bedrijf werken zo’n 300 Spanjaarden. Het bedrijf heeft de ambitie om de productielijnen te verdubbelen, wat betekent dat er veel meer werknemers aangenomen konden worden. Echter liep deze klant tegen een probleem aan. Het werven en inwerken van nieuwe teamleden kost veel tijd en gaat niet vlekkeloos. Uit intern onderzoek kwam namelijk naar voren dat 38% van de nieuwe werknemers in de eerste weken al uitviellen.
Payingit kan deze klant op dit gebied ondersteunen om een groeiend en stabiel werknemersbestand op te bouwen. Wanneer dit lukte, kon de grotere productieafzet in Nederland en de rest van Europa worden gerealiseerd. Wij kwamen voor deze klant met het idee om een Spaanstalige servicedesk op te zetten, zodat de werknemers met al hun vragen, in het Spaans bij ons terecht konden. Verder hebben wij ook alle documenten zoals de loonstrook, belangrijke mailings en arbeidscontracten in het Spaans vertaald. Payingit heeft ervoor gekozen om Spaan sprekende collega’s te verwelkomen. Het resultaat dat hieruit voortvloeide is een nog steeds erg tevreden medewerkerspopulatie, waarbij er een minimale uitstroom van nieuwe teamleden is bereikt. Dit resulteert in minder inwerktijd, medewerkers die vliegensvlug aan de slag kunnen en het behoud van meer productietijd! Hoe gaaf is dat?
Payingit verzorgt het werkgeverschap nu volledig in het Spaans, waardoor onze klant zich volledig op alle ambities en doelen van de onderneming kan storten. Wie weet kunnen wij jou op deze manier ook helpen. Neem gerust contact met ons op om je mogelijkheden te bespreken.
Wat betekent dit voor onze klanten en hun medewerkers?
De meertalige servicedesk maakt het mogelijk om op een laagdrempelige manier contact te onderhouden met medewerkers met een buitenlandse afkomst. Wanneer onze meertalige servicebalie contact opneemt met de medewerkers in hun moedertaal, kunnen belangrijke issues veel sneller en duidelijker besproken worden. De meertalige servicedesk van Payingit spreekt op dit moment vloeiend Nederlands, Engels en Spaans. In de toekomst willen wij hier met ons team nog een aantal standaardtalen aan toevoegen. Dit zorgt ervoor dat medewerkers geen hoge drempel meer over hoeven om contact met ons te leggen. Dit bevordert de samenwerking en zorgt ervoor dat iedereen zich gehoord en begrepen voelt, welke taal hij of zij dan ook spreekt.
Voor de werkgevers is de meertalige servicebalie een echte toevoeging. Dit komt doordat een werkgever niet altijd de taal van de werknemers beheerst. Op die manier kan Payingit eigenlijk ook meteen als tolk fungeren als er belangrijke zaken besproken dienen te worden. Verder kan de werkgever het contact met de werknemers vol vertrouwen aan Payingit overlaten. Als de standaardvragen direct via Payingit lopen en beantwoord worden, houdt de werkgever meer tijd over om in zijn/haar business te steken.