Maak kennis met onze overstapservice
Het migreren van je mensen is een delicate zaak. Payingit heeft veel ervaring met het migreren van honderden medewerkers bij inleners én arbeidsbemiddelaars. Wij hanteren een gestructureerd stappenplan, waardoor de migratie simpel, efficiënt en snel geregeld kan zijn! In deze blog lees je meer informatie over onze overstapservice en wat je ervan kunt verwachten.
Een kijkje in ons gestructureerde stappenplan
Bij Payingit houden wij van het uitpluizen van processen, optimaliseren en de best mogelijke manier vinden om bepaalde werkzaamheden efficiënt en probleemloos uit te voeren. Vandaar dat wij onze overstapservice volledig hebben uitgewerkt en direct op jouw unieke situatie kunnen loslaten. Ons stappenplan bestaat uit 4 verschillende onderdelen.
Stap 1: Voorbereiding
Gezamenlijk zullen wij moeten bepalen hoeveel weken er nodig zijn om het (juridisch) werkgeverschap goed in te richten en de flexwerkers in te schrijven. Uit ervaring weten wij dat de doorlooptijd van dergelijke migratietrajecten gemiddeld 8 weken is. Wanneer je aangeeft te willen payrollen in plaats van uitzenden, kan de reden hiervoor zijn dat je de werving in eigen beheer wenst te houden. Dit begrijpen wij! Echter is het ook mogelijk om de werving in eigen beheer te houden en wél de flexibiliteit van het fase-systeem van uitzenden te gebruiken. Payingit kán als uitzendbureau optreden en hierdoor de NBBU CAO volgen, wat je het voordeel geeft op maximale flexibiliteit voor je medewerkers. Met deze manier van werken kan je medewerkers 18 flexibele contracten geven voor ze een obt krijgen, in plaats van 3 flexibele contracten voordat ze een obt krijgen.
Vervolgens is het voor ons belangrijk om te weten wat de definitieve startdatum wordt. Deze datum dient uiteraard zijn te afgestemd tussen jou en de huidige leverancier. Controleer goed wat is afgesproken in de contracten met de huidige leverancier. Er kunnen namelijk individuele contracten met flexwerkers bestaan waarvan de einddatum ná de vastgestelde overnamedatum ligt. In de meeste gevallen worden deze contracten overgenomen door de nieuwe payroll organisatie. Zodra de huidige leverancier akkoord is, werken wij hier volledig aan mee.
Stap 2: De inventarisatie van gegevens
Als meest klantvriendelijke payrollorganisatie, weten wij hoe lastig het kan zijn om aan een migratie van honderden werknemers te beginnen. Vandaar dat wij altijd met je meedenken en wij een duidelijke en handige template hebben samengesteld, die in één keer alle benodigde gegevens van de flexwerkers in ons systeem kan laden. Het enige dat je hoeft te doen is de template vullen, waarna je de verwerking ervan direct aan ons overlaat! Dit scheelt je veel stress en tijd.
Stap 3: De Uitvoering
Nadat wij het volledig ingevulde bestand van je hebben mogen ontvangen, gaan wij direct voor je aan de slag. Alle werknemers worden in de digitale portal ingeschreven, de arbeidscontracten worden meteen verzonden en na de digitale ondertekening kunnen wij de eerste verloning gaan uitvoeren. Om de flexwerkers te ondersteunen bij het digitaal ondertekenen van hun contract, organiseren wij verschillende informatiebijeenkomsten. Wij komen indien gewenst langs op locaties om vragen te beantwoorden en wij organiseren ook een webinar waar alle informatie uitvoerig in besproken wordt. Verder is ons team tijdens kantooruren telefonisch en per mail beschikbaar om alle vragen van de flexwerkers te beantwoorden.
Stap 4: Controle
Meten is weten! Vandaar dat wij ons Compliance & Quality team altijd eerst een audit laten uitvoeren. Wij kijken gedurende deze stap samen met jou naar de eerste verloning en de volledige migratie.
Ben je geïnteresseerd in het migreren van werknemers?
Wil jij werknemers van het ene naar het andere systeem overzetten en een samenwerking met ons aangaan? Neem dan vooral contact met ons op, zodat wij de klus samen met je kunnen klaren. Wij leveren altijd advies en werk op maat, aangezien wij weten dat jij je in een unieke situatie bevindt. Een passende aanpak resulteert bij ons zeker in succes!